Mijn passie is mensen in beweging zetten

Mijn talent is het beste uit mensen te halen

Mijn markt is geestelijke gezondheid

Geeft ruimte

GZ psycholoog en psychotherapeut

Lichaamsgericht- en echtpaartherapeut

Oplossingsgericht coach 

Gericht op persoonlijke ontwikkeling binnen werk

Mindfulness trainer

Rust in moeilijke tijden

Lichaamsgericht opleider/supervisor

Go with the flow

Lichaamsbewustzijn, mindfulness en ademhaling

Rosman Psychologisch Consult

 

 

LVVP visitatielogo 294x300

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LINKEDIN

                                                                                          

Ik durf weer meer onder spanning te presteren en raak niet meer zo snel overstuur.

Ik leer nu wel goed naar mezelf te luisteren.

Ik heb het meeste baat bij de training als ik merk dat ik gespannen ben.

Ik heb wel "voeding"nodig , dus blijf ik deelnemen aan de stiltedagen.

Meer rust in mijn hoofd, meer afstand tot mijn werk, regelmatig er bij stil staan dat gedachtes geen waarheden zijn, meer pauzes nemen en bewust kiezen om dingen niet NU te doen, maar op Mijn moment.

Eerst even ademhalen en niet direct antwoorden.

Grote winst van de training is dat ik minder in paniek raak als ik niet slaap. 

Ik laat meer los, het beheerst mijn leven minder.

Het moeilijkste is om niet te oordelen 
als ik iets niet doe, mezelf niet als "lui"of "zwak"te bestempelen, ook al luister ik op dat moment heel bewust naar mijn onderbuikgevoelens.

Meer rust in mijn leven.

Minder werken op de automatische piloot.

Diepere relaties door meer aandacht voor de mens dan voor "to do lijstjes".

Ik ben veel sneller weer rustig.

Ik heb mijn patronen sneller door en kan ze dan ook sneller doorbreken en dat merkt mijn omgeving ook.

Het blijft heerlijk om te denken "dat gedachten geen feiten zijn"maar gedachtes en dat ze niet eens waar hoeven te zijn. Dat haalt de angel er uit.

Ik hoef mezelf er niet meer aan te herinneren. Ik weet dat ik het altijd en overal kan gebruiken.

Inzicht in het proces van muizenissen, associaties, piekeren.

Handvaten om beter met pijn om te gaan.

Ik kan mijzelf sneller bewust worden van wat er gaande is door er naar te kijken.

Ik doe door de dag heen korte meditaties. Voelen van mijn lijf en ademhaling.

Ik vind het gemakkelijker om de dingen te accepteren zoals ze zijn en kan daardoor ook veel meer genieten van de dingen.

Meer stilstaan bij het moment.

Meer bezig met hoe ik mij voel en luister naar mijn lichaam. 

Mediteren vind ik een verrijking. Ik kan gedachten en gevoelens niet zo goed van elkaar onderscheiden.

Mijn piekeren in "rondjes"is nagenoeg verdwenen.

Ik voel nu dat er meteen spanning in mijn lijf vast gaat zitten als ik tegen mezelf inga.

Ik heb geen techniek ontwikkeld om mezelf er aan te herinneren.

Het heeft me hoop gegeven.

Een oester maakt langzaam een parel van een korreltje zand dat hem irriteert. Misschien kan ik ook zoiets doen.

Ik ben me steeds bewuster geworden van mijn automatische piloot, waardoor ik sneller gedachten heb weten te ondervangen die me totaal in de put hadden kunnen maken.

Dat problemen niet weg zijn, maar dat er een andere manier is om er mee om te gaan.

Ik ben trots op het feit dat ik negatieve gedachten heb te weten onderscheppen voordat ze met gevoel en al in het putje lieten gaan. .

Voordat ik mijn pieper beantwoord adem ik een keer.

Ik ben veel bewuster met dingen bezig en neem meer ruimte om iets te doen, maak duidelijk keuzes, dit wel en dit niet.

Acceptatie van veel zaken gaat gemakkelijker.

Dat ik niet altijd zo streng voor mezelf hoef te zijn, dat niet altijd alles moet.

Het voelt alsof ik nu geen vijfkleuren potlood tot mijn beschikking heb om een kleurplaat van mijn leven in te kleuren, maar een hele doos vol.

Het leven is een stuk kleurrijker geworden.

Het voelt alsof iemand mijn bril heeft schoongepoetst.

Ik probeer meer te observeren en minder te interpreteren en dat geeft me rust.

Ik sta meer stil bij de dingen die door mij heen gaan, zowel in mijn hoofd, lijf, als wat ik er mee doe.

Ik heb het verschil leren maken tussen nadenken over iets en bedenken wat ik ga zeggen en impulsief zijn.

Ik kan beter zien wat iets met me doet en vooral wat het in mijn lijf teweeg brengt.

Ik neem lang niet alles voor waar aan , ook al heb ik gelijk.

Ik kan veel meer dan eerst meegaan in het moment en daarvan genieten.

Wat is het lastig om gefocust te blijven. Nog steeds kan ik in de oude gewoonte teruggaan, heel onbewust. Daarom is het voor mij belangrijk om nog een paar keer op een dag een stop moment in te lassen.

Het heeft me geleerd dingen te relativeren. Ik laat me minder snel helemaal in beslag nemen door negatieve gedachten en gevoelens.

Mijn grootste valkuil is: mezelf geen tijd gunnen voor oefeningen.

Voorheen focuste ik met name op dingen die er nog niet waren, maar eventueel konden gebeuren, wat leidde tot gepieker. Ik kan het nu eerder stoppen. Het gevolg is dat ik meer aandacht heb voor wat er nu gebeurt en kan daar ook meer van genieten.

Ik heb iets meer rust gevonden in mijn dagelijks leven, kan vaak de dingen “er gewoon laten zijn”.

 

Juli 2019
Z M D W D V Z
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3