Wachttijden

SGGZ

De aanmeldingswachttijd bedraagt: patiëntenstop
De behandelingswachttijd bedraagt: patiëntenstop

Er wordt geen onderscheid gemaakt in wachttijd per hoofddiagnosegroep.
Er wordt geen onderscheid gemaakt in de wachttijd per zorgverzekeraar.

Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat de behandeling binnen 10 weken vanaf de intake is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).

Er bestaat ook een factsheet van de NZa waarin u meer informatie kan lezen hierover: https://puc.overheid.nl/nza/doc/PUC_3369_22/1/

Laatst geupdatet op: 10 november 2021